23 September 2010

Se hva jeg fant!


Da jeg var omtrent 10 år laget jeg denne nåleputen til min mamma. Og denne sommeren  fant jeg den igjen, på bunnen av en skuff, nedstøvet og fæl, men fortsatt med det samme snåle uttrykket og full av gamle minner...
Hehe, det var veldig morsomt!

For dem av dere som lurer på hvordan denne Lille Raringen er laget, kan jeg avsløre at frosken er laget av trolldeig,  som deretter er malt og lakkert. Selve hjertet, nåleputa, er laget av to stykker stoff skåret i hjerteform, og sydd sammen på vrangen, og deretter vrengt slik at retten kommer ut gjennom en gjenværende liten åpning. Deretter husker jeg at jeg la frosken oppå hjertet og tegnet rundt (på baksiden), før jeg sydde på maskin tvers igjennom begge lagene slik at den delen hvor frosken ligger ble "utspart", og ikke fylt opp da jeg fylte puta. Jeg valgte den gang da å fylle nåleputa med ris, noe som fungerer ypperlig fortsatt idag, mer enn 15 år etter.... Tilslutt limte jeg frosken på puta ,der hvor utsparingen var.Et voilá! En enkel nålepute som selv en 10-åring klarte :-)

Ha en hærlig dag full av hærlige barndomsminner!
post signature

3 comments:

  1. Hihi, den var supersøt og kjempekomisk. Du har vært veldig kreativ bestandig altså? Hvorfor er frosken så bekymra? Det ser ut som han ligger å gruer seg for å evt få ei nål i seg...

    ReplyDelete
  2. Hehe, ja, tror nok han er livredd!! :-D

    ReplyDelete
  3. Heisan..

    Det var en søt gave din mor fikk, så bra at hun har tatt vare på den! Har aldri sett en sånn nålepute før..(og jeg har sett noen i mitt liv..) Den må ha vært litt arbeid med, frosken var jo bare herlig ♥

    ReplyDelete

Tusen takk! Jeg blir veldig glad for din kommentar:-)