04 December 2012

Om julegaver og glede


Jeg sitter her og surfer etter julegaver til mine kjære og nære.
Jula er hyggelig sånn sett, man løfter blikket og tenker på hverandre, prøver å gjøre dem rundt deg glade. Det er mye forventning og glede i adventstida og jula. Selv om det kan drukne i kjøpestress, kjøpepress, kjøpsrekord og vannvittige summer.

Å tenke på andre enn seg selv, å gjøre en innsats for andre,
og å lære seg å gi og dele, 
det syns jeg er julas viktigste budskap. Det kristne julebudskapet er jo også en gave fra Gud til jordas befolkning. Så i adventstidens fare for stress og mas, vil jeg passe på å fokusere på "dele-og-gi-budskapet", og spre gleden i adventstida og jula til så mange som mulig rundt meg. 

Stor beundring går derfor til Kirkens Bymisjon, og alle andre, som gjør en innsats for dem jeg ikke kjenner, men hører om, og som ikke gleder seg til jul. 

Jeg har tidligere linket til nettbutikken FairPlay, som selger rettferdige designvarer.
Kjenner du til andre som gjør en innsats for andre i julestria?
Legg igjen linken i kommentar!


Ønsker deg en fin advent!

~

-  R u t h e  - 

No comments:

Post a Comment

Tusen takk! Jeg blir veldig glad for din kommentar:-)